"Det är en gris på vägen"

Idag är min enda "lediga" dag från träning.. skönt så jag ska bara njuta ikväll =) kanske sätta på en film eller något som syster hade med sig hem.

Seg dag i skolan, började med näthandel när jag kom till datasalen var det bara lilla sara som satt där inne sen kom Linda och sist Emma eftersom hennes tåg hade blivit inställt. På näthandels lektionen hände som vanligt ingenting eftersom vi var färdiga med vår hemsida.
Eller JO förässten, jag och Sara gjorde våra Limericks (en typ av dikt) som vi hade i läxa i engelska. det gick lite segt att komma på något i början men lyckades tillslut slänga ihop några rader och den blev allt lite rolig =)
På engelskan hände inte heller så mycket. vi läste upp våra Limericks och Anna hade genomgång inför våra "essays" och det var riktigt segt. fast lite skratt fick man sig idag. Min och Saras skrivkunnighet var inte på topp. Jag skrev best istället för bäst och sara skrev älden istället för elden =/ och sen var Tim? lite rolig också
Anna: Men jag kan inte prata när Tim håller på och gör grimarser!

Tim:(nästan helt oskyldig) Men jag ser ju ut så!
Okej det kanske inte låter så roligt men vi skrattade iallafall =)

Och nu till min sjuka bussresa hem.
Tog bussen hem vid hjällbo där jag träffade på Malin så jag satte mig bredvid henne och började prata.
Samtidigt så öppnade inte busschaffören bakdörrarna för en kvinna med barnvagn bara för att kvinnans son (som kanske var 13 år) även bestämde sig för att kliva på där. Kvinnan gick då fram till busschaffören och sa till han att öppna dörrarna samtidigt som hon höjde rösten. Men busschaffören öppnade fortfarande inte eftersom att han ville att killen skulle komma fram och stämpla som alla andra. Kvinnan blev nu galen och började skrika för full hals på busschaffören. Han öppnade sen bakdörrarna och även sonen gick på där utan att stämpla. Och när busschaffören bad han att komma fram för att stämpla blev killen sur och började svära och kalla busschaffören för Jävla Svenne, men han gick fram o stämplade. Äntligen kunde bussen köra.

Några hållplatser efter kommer det på ca 6 flickor varav en av dom även försökte komma på på bakdörrarna. när hon sen var tvungen att gå på fram så sa hon att hon glömt sitt busskort hemma (även dessa tjejer var kanske 10-11 år) busschaffören blev då arg och slängde av henne! det där var väldigt överdrivet. visst var han på dåligt humör innan det men det kunde inte flickan hjälpa så stackarn fick vänta på nästa buss, fats 3 av hennes kompis gick av och väntade med henne också.

Hållplatsen innan mig var det sen kö och jag kunde inte fatta varför den första bilen körde bara så extremt
långsamt. men sen såg jag något litet orange framför den bilen "den är en gris på vägen" utbrast jag (Bra Lina, extremt bra syn har jag) fast det var såklart ingen gris utan en hund, en söt liten dvärg Collie som var helt rädd och vilsen på vägen den sprang visigt runt på vägen. fastän det var synd om stackarn så kunde jag och Malin inte hjälpa att skratta för det såg väldigt roligt ut.

Äntligen hemma =) Nu blir det film = Walk the Line


Kommentarer
Postat av: Sara

hahahaha.. jo det var lite roligt faktiskt. Best o Älden. haha.

men EN GRIS!! LINA!! HAHA.
Men dö, vi ska ju se den, när får jag komma? :D ahaha..

Postat av: Lina

men ja kan se den igen ^^ ja vet inte.. kanske i heljen eller ngt men problemet är ju att mamma och pappa är hemma och dvd:n i itt rum är helt fucked up, den är GRÖN!

2008-01-15 @ 21:15:49
URL: http://writteninthestars.blogg.se
Postat av: elli

HAHA oooj vilken tokig bussresa!
Och gaah jag hatar sånna busschaförer som ska vara så förbaskat envisa och sura! plus att har man glömt sitt busskort och är så pass "liten" så borde han släppt in tjejen, det är väl på hennes egen risk om en kontrollant kommer :P

2008-01-16 @ 11:35:40
URL: http://ellinorak.blogg.se
Postat av: elli

haha yes de har jag :)

2008-01-16 @ 14:06:29
URL: http://ellinorak.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback